Klantenservice

Faay Vianen B.V. streeft ernaar uw online aankoop zo snel en zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Heeft u een vraag? Stuur dan een mail daar een van onze medewerkers via  support@faay.nl of maak gebruik van het contactformulier op onze contactpagina.

INHOUD

  • 1. Het bestelproces
  • 2. Bezorging
  • 3. Betalen
  • 4. Omruilen
  • 5. Service en Contact
  • 6. Mijn Account

    1. Het bestelproces

    Het bestellen van onze producten is zeer gemakkelijk. Het proces wordt hieronder in stappen uitgelegd.

    STAP 1: De hoeveelheid bepalen

    Hebt u het juiste artikel gevonden? Vul dan de gewenste hoeveelheid van het product in bij "Hoeveel heeft u nodig?" en druk vervolgens op "berekenen". Afhankelijk van de pak- of palletinhoud krijgt u nu de dichtsbijzijnde hoeveelheid berekend.

    STAP 2: Het product in de winkelwagen plaatsen

    Heeft u de juiste hoeveelheid berekend en wilt u het artikel bestellen klik dan op de gele "Bestel" knop.

    STAP 3: Verder winkelen, afrekenen

    • Wilt u nog verder winkelen? Klik op "terug naar winkel" of maak een keuze in het hoofdmenu. Uw winkelwagen blijft bewaard. • Wilt u uw bestelling afronden en afrekenen? Klik dan op "Plaats bestelling"

    STAP 4: Afrekenen

    1. Uw gegevens

    a) Vul uw gegevens in, bepaal het afleveradres en geef aan of u een account wilt aanmaken en klik vervolgens op "Ga verder" b) Als u reeds eerder een account heeft aangemaakt kiest u voor "Ik heb een account en wil inloggen". Vervolgens vult u uw e-mailadres en wachtwoord in en klikt vervolgens op "Inloggen".

    2. Verzendmethode

    a) De verzendmethode is afhankelijk van de betreffende leverancier(s) en wordt automatisch ingevuld. b) Als u een opmerking wilt plaatsen bij de bestelling dan kan dat in het veld "Opmerking transportinstructie". klik op "Ga verder" om naar stap 3 te gaan.

    3. Betaalmethode

    Kies een betaalmethode en klik op "Ga verder". 4. Controleer uw bestelling

  • Controleer de inhoud van uw bestelling.
  • Plaats een vinkje als u akkoord gaat met de algemene voorwaarden (klik op het vierkante vakje)
  • 5. Betalen

    Afhankelijk van de gekozen betaalmethode wordt u nu door het betaalsysteem genavigeerd. Wanneer uw betaling succesvol is afgerond ontvangen wij automatisch een bevestiging. Uw bestelling word direct in behandeling genomen.

    2. Bezorging

    Faay Vianen B.V. bezorgt in heel Nederland. Veruit de meeste bestellingen zijn binnen enkele werkdagen gereed voor transport. Wanneer het bezorgen van uw pakket langer zal duren dan 5 werkdagen wordt u vooraf op de hoogte gebracht.

    2a. Waddeneilanden

    Onze producten kunnen in heel Nederland, m.u.v. de Waddeneilanden, worden geleverd.

    2b. Bezorgkosten

    De kosten voor de eventuele bezorging zijn weergegeven in het winkelmandje, daar worden de totale kosten van uw bestelling weergegeven.

    Bezorgkosten € 85,00 per order

    Meerprijs lossen met kooiaap € 45,00

    Toeslag order kleiner dan € 350,00 (materiaalbedrag) bedraagt € 35,00

    2c. Levering met grote vrachtwagens

    Er wordt geleverd met een grote vrachtwagen, deze heeft een lengte van 18 meter of langer. Grote vrachtwagens kunnen niet overal probleemloos lossen. Woont u in een lastig bereikbaar gebied dan is het verstandig dit aan ons kenbaar te maken! Tijdens het afrekenen, bij stap 2 (verzendmethode) kunt u een opmerking meegeven aan uw bestelling.

    2d. Deellading

    < In de meeste gevallen wordt uw bestelling samengevoegd met andere bestellingen om zodoende tot een rendabele vracht te komen. De transporteur behoud zich het recht voor om tot het laatste moment de route te wijzigen. Hierdoor is het voor ons niet mogelijk om een specifiekere levertijd te noemen dan in de e-mailbevestiging staat vermeld.

    2e. Markeren losplaats

    I

    Op het moment van levering dient er iemand aanwezig te zijn om de bestelde goederen op het afleveradres in ontvangst te nemen. Na de ontvangst van de goederen zij alle risico's op beschadiging c.q. diefstal van het geleverde voor rekening van de ontvanger. Indien er niemand aanwezig is op het moment van levering, zullen de materialen worden geretourneerd naar Faay Vianen U kunt dan vervolgens in overleg de materialen daar ophalen of een nieuwe bezorgafspraak maken. De logistieke kosten die met deze handeling(en) gemoeid zijn zullen in het geheel voor rekening komen van de klant.

    Wanneer u een voorkeur heeft voor een specifieke losplaats, dan kunt u die plaats afbakenen door middel van een lint en/of bordje. Let wel; de definitieve losplaats is te allen tijde ter beoordeling van de chauffeur.

    3. Betalen

    U kunt uw bestelling bij Faay Vianen B.V. gemakkelijk en snel betalen door middel van de meest gebruikte betaalmethoden. iDeal is in Nederland de meest gebruikte online betaalmethode. Voor de beveiligde afhandeling van uw betaling maakt Faay Vianen B.V. gebruik van de online betaalservice van Multisafepay.

    4. Retourneren

    Beschadigingen aan het geleverde dienen per omgaande aan Faay Vianen te worden gemeld.

    5. Service en Contact

    Heeft u een vraag, een opmerking of een klacht, neem dan contact op met een van onze medewerkers via  support@faay.nl. Onze medewerkers zitten op werkdagen van 8.00u tot 17.00u voor u klaar om u zo goed mogelijk te informeren. Is uw vraag minder dringend? Dan kunt u ook gebruik maken van het contactformulier op onze contactpagina. Uw vraag via het contactformulier word binnen 2 werkdagen beantwoord.

    6. Uw account

    De voordelen van een eigen klantaccount op een rij:

  • Met een account hoeft u uw gegevens maar 1 keer invoeren;
  • Overzicht van alle lopende bestellingen en reeds afgeronde bestellingen;
  • Snel opnieuw bestellen;
  • Het toevoegen van meerdere afleveradressen.